Contrapunt

Dimarts, 27 de juny de 2017 12:39 h


Agnès Boixader

Dimecres, 11.5.2016. 12:10 h

El parany de les paraules

No estem construint bé el present i el futur que s’augura reserva poc lloc per l’esperança. I bona part del problema el tenen les paraules perquè amb les paraules creem realitats. Amb cada paraula nova s’obre una nova aventura, una nova manera d’entendre i de construir el món.

Però em sembla que no sabem fer bona tria de les paraules i les que emprem ens fan pensar (i després fer) un món que no és el que jo desitjaria per als meus néts.  Els deixem un món de molt “piulet” i poca reflexió, de relativament bona posada en escena i de pèssim guió. llegir més


lectures 993 lectures   comentaris Cap comentari

Dilluns, 22.7.2013. 09:28 h

La llibertat de cadascú està lligada a la dels altres

Fa molts anys que dic al meu alumnat que comparteixo la idea de llibertat que tenen els llibertaris. Els llibertaris de soca-rel, clar, aquells que diuen que “un no pot sentir-se lliure si tots els homes de la terra no són lliures”. De manera que jo ‘no em puc sentir lliure’ mentre hi hagi un sol home, una sola dona damunt la terra que no sigui lliure com jo. Des d’aquesta perspectiva la meva llibertat no s’oposa, no es confronta, a la llibertat dels altres, sinó que s’hi suma i en depèn. llegir més


lectures 2751 lectures   comentaris 16 comentaris

Dijous, 6.6.2013. 10:06 h

Enfilar memòries

Educar potser no consisteix en altra cosa que en mostrar als nouvinguts, infants i adolescents, maneres de viure. I això no és pas poca cosa!  Des del dia que un infant arriba al món es troba mostres de maneres de viure  i d’entendre el món.

En la primera estructura d’acollida, la família, l’infant ja disposarà de maneres diferents de mirar el món, la del pare i la de la mare de ben segur que no són coincidents, encara que puguin harmonitzar d’allò més bé i donar-li l’afecte i la seguretat que requereix per començar a explorar el món; la dels avis, els tiets, cosins, etc. llegir més


lectures 3149 lectures   comentaris 2 comentaris

Dijous, 21.2.2013. 11:16 h

Consensuar o dissentir?

Consens i dissens: acordar i discrepar. Dues paraules de gran valor educatiu i també polític.
Una comunitat és capaç de consensuar en el moment que sap acceptar una proposta, una idea o un projecte que no ha nascut en el si de la pròpia comunitat, de manera que no és allò que hauria triat fer, pensar o dir. El consens comporta negociació i, finalment, pacte i acord. El consens dóna la possibilitat de tirar endavant algun projecte o idea, sense que ningú es senti menystingut, perquè ha participat en la negociació i perquè allò que s’acaba pactant no s’ha fet en contra de ningú, sinó amb la voluntat de tots i a favor de tots. llegir més


lectures 2701 lectures   comentaris Un comentari

publicitat

Dimarts, 16.10.2012. 18:02 h

L'autoritat de qui es dóna

Us voldria acompanyar en una senzilla reflexió sobre el paper del mestre en els processos de transmissió. Us voldria convèncer de com d’important és que el mestre tingui aquella mena d’autoritat que propicia l’admiració, no pas pels èxits aconseguits sinó per l’honestedat i l’honradesa en l’exercici de la professió.

Fins fa relativament poc, infants i adolescents acudien a l’escola per aprendre informacions essencials que requerien per poder anar per la vida sense massa dificultats. llegir més


lectures 2815 lectures   comentaris 2 comentaris

perfil
Agnès Boixader logo rss Nascuda a La Nou de Berguedà, visc i treballo a Granollers des del 1983. Llicenciada en Filosofia i lletres, mestre de Català i doctora en Didàctica de les Ciències Socials. Professora de vocació i professió, la meva preocupació permanent és com educar-nos per tal de fundar una democràcia sòlida i flexible; com educar-nos per ser ciutadans actius, participatius i compromesos.


arxiu


altres blogs


rss facebook twitter
Avís legal | Crèdits | Publicitat | Contactar | Enllaça'ns | Qui som | Mòbil | iPhone

Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat d'AraVallès

Diari digital associat a
acpg
Amb el suport de
logo

logo

logo
© AraVallès, 2017
some rights reserved